Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. július 7., hétfő

Endokrinológusnál

Sikerült péntekre időpontot kapnom az említett endokrinológushoz, aki szerint a 2, 79-es teljesen jó érték, nem érdemes vele foglalkozni. Akkor most mi az igazság, nem kell a TSH-t 1-re levinni? Kinek higgyek? A blogíróknak, akik megírják tapasztalataikat és eddig is sokat segítettek vagy az orvosnak?

Balázs természetes úton fogant, pedig annak idején az orvosok azt mondták, hogy csak lombikkal lehet gyerekünk. Én ezt nem hagytam ennyiben, elkezdtem a netet böngészni, többek között blogokat is olvasni és pár év alatt sikerült olyan sokat javítani a férjem eredményein, hogy lett egy gyönyörű gyermekünk.

A doktor úr a vérképem és a hőgörbéim alapján azt mondta, velem minden rendben van. Javasolt pár vérvételt, amit magán úton tudnék megcsináltatni( fsh, lh, tsh ismét, t3, t4, progeszteron, stb), de én már nem látom értelmét a több tízezres kiadásnak. Maximum a TSH-t és a koleszterint fogom megismételtetni a biztonság kedvvért, illetve nézetek prolaktint is, mert az kicsit mindig magasabb volt a keleténél. Ez is egy vagyon lesz.

Már most kezd elegem lenni ebből az egészből, pedig nemrég kezdtük újra. A lényeg, hogy van egy egészséges gyerekem, aki minden egyes percemet leköti, egy igazi rosszcsont lett belőle :) Nem akarom, hogy ez az egész tesóprojekt elterelje róla a figyelmemet és egyszer csak ezt vegyem észre, hogy megnőtt a gyerekem én meg nem élveztem ki minden eltelt másodpercet. Lesz ami lesz! Végül is nem én vagyok a lényeg, a katonák a terméketlenség fő okai. Legfeljebb majd tanár úr csinál nekünk télen gyereket, én már nem izgatom magam!

7 megjegyzés:

  1. A normál TSH-val kapcsolatban 2 iskola van. Az egyik szerint az 1 fölötti TSH ördögtől való (ilyen a Mens mentis) , a másik szerint 3 alatt kell lennie (pl.: konzilium.hu). Nekem 1-es TSH mellett állandó hasmenésem, kézremegésem volt, nem tudtam aludni - szerintem ez nem egy egészséges, normális állapot, szóval én inkább a másodikat preferálom. 2003 óta vagyok diagnosztizáltan is alultermelő pajzsmirigyes, van 10+ év tapasztalatom. 7,2 TSH-val estem teherbe (véletlenül pont azokban a napokban voltam kontrollon, amikor a lányom fogant), aztán megemelték az adagomat és egész terhességem alatt 3 körül volt. A gyerkőc azóta megszületett és már lassan 6 hónapos lesz, teljesen egészséges, szép, okos baba. Ha az ft4 rendben van, akkor az én orvosom szerint nem kell vele foglalkozni. (A TSH "csak" egy stimuláló hormon, az FT4 és az FT3 az tk. a pajzsmirigy hormon). Az FT4 hiánya miatt, amit a magasabb TSH érték mutat, magasabb a vetélés esélye, de a terhesség létre tud jönni. De mi a magasabb? Ezt csak azért írom le, mert sokan megállnak az 1 fölötti TSH-nál, hogy ez a gond és nem keresik a problémát tovább. Azon azért csodálkozom, hogy egy rendes kivizsgálást nem csináltak neked (TSH, FT4, FT3, Anti-TPO)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok a babához! Nem semmi, hogy ilyen értékkel teherbe estél és meg is maradt a baba, mert sokan arra esküsznek, hogy ilyen magas TSH mellett a vetélés veszélye is fennáll. Na persze, ez ennél jóval összetettebb, mint ahogy írod is, hiszen a többi értékkel együtt kell nézni. Valószínűleg túl van lihegve ez a pajzsmirigy téma, mert nem hinném, hogy egy orvos rosszul tudja, csak furcsa, hogy különböző vélemények vannak köztük is. Egyébként javasolta az endokrinológus az általad említett vérvételeket, de ezeket csak magán úton tudnám megcsináltatni, mivel ő nem tudott beutalót adni. Olyan 20-30 ezer forintba kerülnek. Pár évvel ezelőtt is elküldött ezekre( akkor 4,4 volt a TSH-m), de rendben volt a Ft3, Ft4, Anti-Tpo és még a pajzsmirigy is, így gondolom most sem lenne ez másképp. Első körben megismételtetem a TSH-t és ha magas lesz, akkor tovább megyek. Köszönöm, hogy leírtad a történetedet :)

      Törlés
  2. Orulok hogy vegre talaltam vmi jo kis magyarazatot a TSHra :) Nekem elso korben 2,42 volt, kesz voltam, de mindenki azt mondta hogy ez jo (dokik) neten egyfolytaban 1 et olvastam. BMCben elsore 1,66, majd 4 honapja 1,38. Igaz nem neztek antiTPO t meg mast sem de akkor gondolom ez igy jo lesz :) udv Reginand

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Regi! Örülök, hogy hallok rólad! Mi újság? A TSH-d szerintem is jó :)

      Törlés
  3. Hali, Semmi nem tortenik :( nem sikerul tovabbra sem es egyre rosszabb, mert allitolag semmi bajunk. A mutet megvolt, de megsem. Ez volt a masodik ciklusom azota epp mostanra, holnapra nem varom, vagy szombatra. A hom olyan csodasan alakult erre tegnap elkezdett csokkeni, es ma folytatodott :( Erzem mar a pocakom is. Pedig a 7-8, nap korul olyan furcsa hasszurkaim voltak, de ugy latszik tenyleg csak felfazas volt vagy vmi mas :( Jul 23. megyunk konzira, aztan meglatjuk mit mond a doki, inszem vagy semmi. Remelem mihamarabb sikerul a kisteso ;) Olvaslak :D

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés