Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. október 20., hétfő

Alulműködés és Hashimito: endokrinológus által megerősítve

Sajnos jól diagnosztizáltam magamat! Mégis csak jó forrás az internet, ha az ember ésszel használja és több hiteles oldalon utánaolvas a dolgoknak! Sőt, még abban is igazam volt, hogy az emelkedett koleszterinszint és a vashiány is az alulműködés miatt van! Ezt is az orvos erősítette meg!!!Pedig a koleszterinem ugyanúgy mint a TSH-m referenciaértéken belül volt, nekem mégis gyanús volt és mentem tovább. Az első endokrinológus azt állította, hogy nincs gond a magasabb koleszterinnel és a 2,7-es TSH-val, mégis hálával tartozom neki, mert elküldött a többi (fizetős)vizsgálatra, ahol kiderült, hogy az Anti-TPO-m a maximális 9 helyett 334.
Teljes mértékben fel vagyok háborodva az elavult referenciaértékek miatt. Ha már a vérvételen ott szerepel a papíron a páciens életkora, akkor miért nem vetik össze a kapott eredménnyel? Különösen igaz ez a TSH-ra, ami hivatalosan 4-ig jó, de csak az idősebb korosztálynak. Legutóbb a 3,6-os értékemet jónak vették, hiszen nem csinálták meg az FT4-et, ami ingyen van, amennyiben magas a TSH. Pedig az én Ft4-em baromira alacsony tartományban van és tessék, az endokrinológus szerint alulműködök és autoimmun betegségem van! Ha én nem járok ennek utána vagy nem szeretnék kistesvért a gyermekemnek akkor mikor derült volna ki? Amikor már nem lett volna pajzsmirigyem? Vagy ha netán a lombik elkezdésénél az orvosom nem lett volna elég alapos és átsiklott volna ezen az értéken( vagy meg sem nézette volna, mint ahogy a terhességem alatt egyszer sem!!!), akkor kiadtam volna 200-250.000 forintot feleslegesen mert vagy nem tapadt volna meg, vagy elvetéltem volna. Ha meg kiszúrta volna( szerencsére nézik a BMC-ben) akkor jó pár hónapot csúszott volna a lombik, egyrészt azért mert több hónapot kell várni, hogy bejussak a magán endokrinológushoz, másrészt meg a kell 1-2 hónap, hogy a gyógyszer beállítsa az értékeket. Szép, nem?

Az alulműködéssel nincs különösebb bajom, hiszen gyógyszerrel kezelhető, de a Hashimito az hű társam marad életem végéig és alattomosan  eszegetni fogja a pajzsmirigyemet. Nem faggattam az orvost, hogy ő mit gondol a gluténmenetes táplálkozásról- ami elvileg az egyedüli gyógymód rá- de majd legközelebb. Még amúgy sem szántam rá magam, nekem az IR diéta a mindenem.
A lényeg, hogy szedem minden hajnalban a Letroxot. Fél tablettával kezdtem, november elsejétől mehet az egész szem, azaz 50 mg. Remélem az egész szem sem fog szívdobogást, idegeskedést és egyéb gondokat okozni. Már 2 hónapja szedhetném, mert régóta megvan a Letrox recept de nem mertem az endós doki jóváhagyása nélkül elkezdeni annak ellenére, hogy gyakran jártam vérvételre.
Az orvos szerint, jobb hogy nem estem eddig teherbe, mert garantáltan elvetéltem volna. A pajzsmirigy ultrahangom sem olyan túl jó, az inhomogén mivoltuk is a Hashimito miatt van.
Ez van! Együtt kell tudni élni ezzel a betegséggel. Érdekes módon, én egy csöppet sem keseredtem még el, pedig hát nem olyan kis pitiáner dolog ez. Megyünk tovább! Én hiszem, hogy az egészséges életmód sokat számít és nem fog olyan könnyen elhalni a pajzsom.

Úgy tűnik, nagyon jó és alapos orvost találtam, ( nem a B. Csabához mentem Ritának köszönhetően) mert kíváncsi arra is, hogy nincs-e inzulinrezisztenciám. Még sosem nézték, és én sem mentem el még önszorgalomból, mivel nincs policisztás ováriumom, ami általában ezzel jár. Ráadásul többé-kevésbé, az IR diétát is tartom. Kaptam beutalót december elejére erre is, illetve újra megnézik a TSH-t, Ft3-at, Ft4-et, D-vitamint, koleszterint, vasat és a többit...

5 megjegyzés:

  1. Hát látod sajna mégis beigazolódott a Hashimoto. Még jó, hogy hajtjuk a gyerek témát, mert máskülönben mikor jövünk rá a bajra? Nekem is ismerős amit írsz, ugyanis 3 doki mondta a referencia tartományban lévő tsh-ra, hogy tök jó, holott az Anti Tg és Tpo már az egekben volt. A lényeg, hogy van rá gyógyszer és nem hagyjuk, hogy hamar pusztuljon a pajzs. A gluténmentes diétára két endo doki is mondta, hogy jó rá, de az antitesteket nem oltja ki. Azért magam is odafigyelek a gluténra.
    Én mindjárt az egész Letrox adaggal kezdtem, és nem éreztem még semmi mellékhatást. Arra azért kíváncsi vagyok és érdekel a módszer, hogy miként csinálsz belőle fél gyógyszert? Nagyon kis picike az egész bogyó is.
    Ne kezeld betegségnek, de figyelj oda a rendszeres ellenőrzésre!
    Vica

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Vica! Milyen gyógyszer van a Hashimitóra? Tudtom szerint, nincs rá semmi, csak az alulműködést lehet kezelni. Írnak valami Anatabloc nevezetű készítményről, de nem tudom, ér-e valamit.
    Nagyon nehéz a Letroxot ketté törni, de megoldható :) Úgy döntöttem, én sem szórakozom már vele, holnaptól egészet szedek. nem várok még egy hetet.

    VálaszTörlés
  3. Igen csak az alulműködés kezelhető letrox bogyóval. Ezt nevezem én a Hashimoto gyógyszerének, mert én azt tudom, hogy a kezelt alulműködés lassítja, de nem állítja meg a pusztulást. Igen én is örülök annak, hogy nem kellett még feleznem a letroxot. Az anatablocról én is hallottam már, de endo doki még nem beszélt róla.

    VálaszTörlés
  4. Na, jó hír, hogy legalább le lehet lassítani a folyamatot! 2 napja egész szemet szedek és szerencsére nincs semmi bajom :) Én lehet kipróbálom majd az Anatablocot, majd beszámolok róla.

    VálaszTörlés
  5. Érdekel engem is az Anatabloc, majd. Most úgy vagyok vele, hogy ok a tsh és minden más hormon is. Majd a terhesség alatt meg úgyis sokat megyek az endokrinológiára és még jobban foglalkozom a pajzsommal.

    VálaszTörlés