Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2014. május 29., csütörtök

Babásodást elősegítő vitaminok

Már régóta ígérgetem, hogy írok azokról a vitaminokról, amik segítették Balázst beköltözni a pocimba :) Most ismét szedjük őket, némi változtatással, tehát abszolút aktuálissá vált a téma.
Eredetileg minden tudást Ezüstmackó blogjából szereztem, hálával tartozom neki. Érdemes nála elolvasni, hogy melyik hatóanyag mire jó, én erre most nem térek ki.

A tények nálunk a következők voltak:

2009: spermiumok száma 2,4 millió, mozgás- 5%; alaki rendellenesség: 2% normál, vitalitás: 40%.

2010: herevisszér műtét

2011: fél évvel a műtét után az eredmények- spermiumszám 15 millió; ebből 50% mozgó és 50 % ép

2012: január- spermiumszám 15 millió, 40 %-os mozgékonysággal

2012: 3 hónap vitaminkúra után- 17 millió, 50%-os mozgékonysággal

Szóval, az eredmények magukról beszélnek. Persze, a nagy lökést a herevisszér műtét adta meg, de az a 2 milliós többlet, amit a vitaminoknak köszönhetünk is rengeteget számított.

Ezüstmackó javaslatai alapján, az alábbiakat szedtük, az adagolás nem minden esetben egyezik:

Omega 3: 1000 mg- DM Das Gesunde Plus

Q10: 60 mg

Folsav: 3000mcg- gyógyszertárban kapható Folsav 3 mg tabletta, Valeant Pharma

D-vitamin: 3000 NE Bioextra( receptre fillérekbe kerül)

Calcium: 500 mg

Méhpempő: igazi, nem a tablettás változat

C vitamin: 500 mg

B-komplex: DM Das Gesunde Plus

E-vitamin: 2X200 mg Bioextra én nem túl gyakran szedtem, mivel étvágygerjesztő

A férjem ezen kívül cinket, szelént, Maca Vibet, Nan-baot és goji-bogyót szedett, én pedig ligetszépe olajat, de csak azt, ami a Biovanne-ban található. A cink és a szelén is DM Das Gesunde Plus márka, ott a legolcsóbb a vitamin és valószínűleg a minősége is jó, mivel nekünk már van egy Balázsunk, ugyebár :) Az elején még a 60mg-os Bio Zinket szedte a férjem, de aztán áttértünk a DM Zink+ Histidin+ Cystein-re, abból talán 2-őt szedett. A mini szelén tabletta 55 mikrogrammos, a zink pedig csak 15-ös sajnos.
Annak idején nem vettem Arginint, de a mostani kúrához szeretném mielőbb beszerezni, valamint venni fogok fahéjkivonatot is, mivel a terhesség alatt derült ki, hogy a cukrom határeset.

Körülbelül 2 hete újra szedjük a vitaminokat. Most nem eszünk méhpempőt, mert még nem volt időm beszerezni és nem is vagyok benne biztos, hogy nekem jót tesz, de ennek még majd alaposabban utána fogok nézni. A férjemnek viszont szüksége lesz rá, mindenképp venni fogunk. Most magnéziumot is szedünk -ez is a DM-ben a legolcsóbb- én is szedem most az e-vitamint, a cinket és a szelént. A Q10 mennyiségén is változtattunk, mivel Konc tanár úr nagy adagban javasolja, így 200 mg-osat vásároltam az USA-ból. Most már nem éri meg onnan rendelni a vámköltség miatt, de nekem annak idején még jó vásár volt.

N Martina blogjában olvastam először az Profertilről, ami egy újfajta spermiumot javító tápszer. Megnéztem ennek összetevőit és így az L-Carnitine-nal egészítettem ki a kúrát. Természetesen ez is a DM-ben a legolcsóbb. A készítmény glutathion-t is tartalmaz, de ezt viszont nem tudtam beszerezni Magyarországon, így remélem, enélkül is sikeresek leszünk.

Véleményem szerint, a sperma minőségének javítására való készítményekben kevés a hatóanyag. Lehet, hogy picivel drágábban jövök ki, ha mindent külön-külön vásárolok meg, de legalább rendes mennyiségű hatóanyagokat juttatunk így a szervezetünkbe.

Annak idején, azzal dicsekedtem, hogy nem híztam a vitaminoktól. Most viszont nagyon beindult az étvágyam, vigyáznom kell...

Júnisuban a férjem elmegy spermavizsgálatra, nagyon kíváncsi vagyok az értékekre. 2012 elején az urologús azt mondta, kezd kiújulni a visszér,így remélem nem kell újabb műtét! Én meg 18-án megyek a nőgyógyászomhoz, remélem tud majd valamilyen jó kis homeópátiás szereket javasolni nekünk. Augusztusban elmegyek egy AMH vizsgálatra is és bízom benne, hogy a Q10, szelén, arginin és cinknek köszönhetően jobb lesz az értékem mint 2012-ben, amikor 1,4 volt csak. Amennyiben  viszont októberig nem esek természetes úton teherbe, akkor irány Konc tanár úr.

Most valahogy nem vagyok elég pozitív, nem tudom elhinni, hogy a csoda másodjára is megtörténhet velünk, pedig nem szabad így hozzáállnom.

Annyira igazságtalannak tartom az életet, mert itt vagyunk egy csomóan, akik évekig küzdenek, hogy babájuk legyen, miközben mások halálra rázzák 2 hónapos csecsemőjüket. Olyannyira kikészültem tegnap este ettől a hírtől, hogy még most sem tudom megemészteni, pedig a kisfiút szerencsére újra tudták éleszteni. Állítólag már bántalmazta az apja, de akkor meg nem értem a hatóságokat, miért nem emelték ki a gyereket a családból? Borzalmas! Mentőtiszt ismerősöm felvilágosított, hogy rengeteg az ehhez hasonló tragédia és nem csak a nincstelenek, gondokkal küszködők körében, hanem a jómódban élőknél is. Nem térek magamhoz! Hogy lehet egy ilyen ártatlan pici lényt bántalmazni? Miért nem adták inkább állami gondozásba, oly sokan várnak arra, hogy örökbe fogadhassanak egy kisbabát. Szomorú vagyok!

1 megjegyzés:

  1. Jaj, ne is mondd, én is teljesen kiborultam ettől a hírtől, hihetetlen indulatok képesek bennem dolgozni ilyen dolgok hallatán!

    A babaprojekthez meg nagyon szorítok nektek! :)

    VálaszTörlés